Bor hos pappa i 2 veckor.

Nästa vecka (imorgon) och nästa vecka i gen har vi prao. Ska praoa i Helsingborg och kommer därför bo hos pappa  dom veckorna. Kommer åka hem på helgerna för att rida, pussa och mysa på Chakira. 
 
Frida kommer ta hand om henne, mocka, fixa mat, hö  och vatten även rida henne på tisdag  på torsdag skulle hon longera eller släppa henne. På  lördag är jag hos mamma så då tar jag ett rejält dressyrpass på henne. 
Kommer prata med Frida varje dag så allt går som de ska och så att hon mår bra min lille tjej ♥
 
Har inte varit i från henne så länge som 5 dagar, så de kommer nog bli lite jobbigt att inte få träffa henne. Men jag får tänka positivt, veckan går fort! 
 
Som sagt, i går fick ni en rejäl bildbomb! Frida fick rida henne.. ville se lite hur hon gick med Frida nu innan jag åker så att hon inte tramsa och testa henne för mycket eftersom att de va ett tag sen hon red C. Men allt såg fint ut. Frida sa att hon va lite stel och tjaffsig i början, vilket jag också såg. Så jag visa henne hur hon skulle göra. Hon är absolut ingen lätt häst att rida. Hon behöver så sjukt mycket stöd från båda sidorna. Man måste göra MASSOR med volter och annat för att få  henne mjuk i  sidorna. Men hon lossna faktiskt  och gick super fint. Frida va stolt efter :) 
 
Sov hos  Frida i natt, så vi gjorde några utav våra 38 utmaningar. På C, i stallet, hemma osv. Dock får jag fixa filmerna någon annan dag eftersom dom är på Fridas minneskort. C chokade oss också totalt! helt sjukt.
Var nere i stallet i förrmiddags och fixade, visade Frida lite grejor och såhär. Sa hejdå till mitt hjärta.. :( Saknar henne redan. Har packat lite saker och snart kommer Matilda hit och hämtar mig :) 
 
Kommer självklart blogga lite hos pappa..Så vi kommer höras. 
Men nu ska jag fixa de sista, vi hörs sen!  ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0