Fin C.

Red ju ett dressyrpass på C i går.. satan vad fin hon va!
Skrittade fram i ca 15 minuter (ute), väl inne i paddocken så böjde jag henne lite, gjorde mycket volter och övergångar. Hon släppte inte i höger sida.. men hon brukar göra de efter galoppen. Travade fram, bytte varv mycket, ställde åt höger och vänster, mycket volter här med. Galopperade på volten, hon lossna ordentligt i sidorna. Höll i gång ett tag. Sakta av och tränade galoppfattningar. Dom sitter som en smäck! Skrittade ett tag och prvade flytta henne för skänklen. Och gud säger jag bara! Hon är sjukt lättlärd och duktig. Travade på halvlånga tyglar i en lång och låg form. Skrittade av i ca 30 min (ute) Tror nog hon behövde ett ordentligt dressyrpass. Har ju inte varit så seriös ridning denna veckan. I dag ska jag bara pyssla om henne lite. 
 
Igår sa vi upp våran stallplats (där vi står nu) för vi ska flytta upp till ridskolan. Äntligen få komma upp till alla kusiner och de i gen. Ska bli riktigt kul. :) 
Nu ska jag kolla lite bloggar, hörs sen! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0