Garant

Idag red jag Garant och gud vad jag fick jobba!


Jag började med att jogga han i trav och galopp bara för att känna på honom.

Sedan gick jag över och gjorde öppnor i lättridning så han skulle bli riktigt lösgjord. Sen gick jag över och satt ner i öppnorna. Och det är ju så mkt häst av honom, jag är ju van vid att sitta ner på lilla Sharon, iof har hon stor gång men Garant är ju liksom enorm. Men det gick, envis som jag är!

Sen gick jag över i galopp. Gjorde inget avancerat alls, bara lite volter och förvänd galopp med en del övergångar mellan tex. mellangalopp och arbetsgalopp.

Det är alltid så kul att sitta upp på andra hästar. Särskilt på så stora hästar som Garant (176 cm) Jag måste ju lära mig rida storhästar nu när jag har Lorrie (:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0