Happy.

Åh.. jag är så lycklig just nu. 
Vintern börjar äntligen komma på riktigt, de snöar och är kallt :D, min häst är så sjukt underbar, världens bästa människor runt om mig. Älskar livet.
 
I dag i skolan hade jag och Sanna riktigt riktigt kul, skratta typ åt allt och ingenting. Hade glosprov i Engelska och Tyska vilket gick bra faktiskt :) Efter skolan gjorde familjen tacos, gottit!
 
Sen stack jag och Frida ner till stallet. Börjar trappa ner på ridningen nu, ska låta C vila från allt i 3 veckor från och med på måndag, sen sätta i gång henne i gen, och då låter jag henne vila i från ridningen några veckor till, så jag typ longerar, låter henne springa löst, tömkör, löshoppar och tränar från marken. 
I alla fall, red ett barbacka pass på en väldigt övertaggad C i dag ;) men de gick oväntat bra. Blev ett kort pass med mycket skrittarbete på ca 20 minuter. Frida fick skritta av henne. Sen tränade vi på buga med ryttare på ryggen.. åhhhh vad hon är duktig. Tränade också på inkallning (jag longerar, och när jag sätter på mig huk så ska hon komma in till mig). Hon fatta direkt, dock hon va lita slö. Menmen hon fixa de. Tränade även lite mer på vinka. Nu ger jag bara kommando på att peka uppåt och hon vinkar direkt. Hon fixade även bugningen själv utan att jag hjälpte henne ner och bara satt brevid. Dock va hon inte helt nere (men med lite mer träning så går de snart) :) OCH hon la sig nästan ner på kommando. :'''') ska träna mer på de när de andra sitter. 
Min lilla cirkushäst ♥
 
Nu ska jag sova för att jag har utsläppet i morgon, så vi hörs mer då. 
Sov gott.
Lovar er att de snart kommer nya bilder, ska försöka fota några bilder på henne i morgon när jag släppt ut alla. + att när de kommit mycket snö har jag och Frida måååånga planer på fina snöbilder :))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0