Hoppning på Sharon igår

Igår red jag lektion och då hoppade vi.

Sharon var sjövild! Det kände jag redan när jag travade fram, hon var så jävla pigg. Bromsade jag henne så drog hon upp huvudet så jag hade inte mkt mer att göra mer än att åka med i hennes tempo.

Värre blev det i galoppen. Det var rätt halt i hörnen och det gick ju inte att bromsa, hur jag än gjorde!
Hon sparkade, bockade och far iväg, jag finner inga ord på hur fort det gick och hur mkt hon busade.

Sen kom vi ju då till hoppningen...
Vi började att hoppa små kryss, men jag kan inte kalla det att hon hoppade över. Hon laddade och hoppade rakt upp i luften och landade på bakbenen efter hindret. Sen busade hon jävlar i det. Jag var livrädd flera gånger, jag trodde hon skulle trilla.

Men det blev bättre ju högre hon hoppade och ju mer jag lät henne springa. Vi hoppade inte så högt, 60 cm kanske?

Därför hoppade jag idag också för vi ska förmodligen hoppträna på söndag, då vill jag inte gärna att hon ska va så där pigg... Men kan ju inte rida riktigt ordentligt ^^


Fina, fina pownie <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0