Kortsiktiga och långsiktiga mål.

Jag har lite mål som jag vill nå med C, de första är ju inte tävlingar jag tänker på. 
 
Mitt kortsiktiga är väl att vi en vacker dag ska klara av att rida i halsring. Jag skiter fullständigt i vad människor säger om detta. (Det är ju farligt, vad tänker du med, din häst är bara 3 år, hur vågar du?) osvosv. JAG har valt att jag vill klara detta med min BÄSTAVÄN. Vi har redan kommit en bit på vägen.. när jag rider på helt långa tyglar (skritt, trav och galopp och visar väg med vikt och händer) och bara använder min röst så lyssnar hon! Chakira och jag litar på varandra till 100%, hon har inte fått för sig att göra något dumt nu på flera måndader. Hon försöker alltid göra de bästa och rätt för sig. Jag älskar henne över allt annat, har aldirg litat så mycket på en häst som jag gör på Chakira, och absolut inte en unghäst. Trodde aldrig att vi skulle kunna komma såhär nära varandra efter 10 månader. Hon är verkligen en drömhäst. De bandet vi har mellan varandra tror jag nog ingen kan förstå genom att se bilder och filmer. Man måste se de in real! Hennes personlighet man ser på bilder är inte alls samma som man ser i verkligeheten. De spelar sig om 2 olika hästar enligt mig. Hon är den absolut bästa 3 åringen. Hon är riktigt säker på sig själv NU, och litar så sjukt mycket på personen (om man har jobbat tillsammans ett tag) Jag har valt utamana oss själva och testa svåra gränser för att få ett band mellan som ingen annan har till sin 3 åring. Jag och Chakira ska visa att VI KAN, vi kan även om de är mycket att kämpa för. Världens bästa C.. jag älskar dig ♥
 
Långsiktiga mål. Åtminstonde prova på en liten tävling, t.ex. clear round eller P&J. Har inte brottom med att ut och tävla, men jag vill i alla fall att vi ska prova de. I fall de tar 2 år tills vi kommer ut på vår första tävling eller några månader, de bryr jag mig inte om. Vill bara att vi ska trivas med varandra och ha kul. 
 
Vad är era kort och långsiktigta mål med eran ponny/häst? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0