Prao.

Praon på Pistachia har gått bra, men de är grymt tråkigt!
Får diska, dammsuga, ta bort tejp från bort, skrubba kakel på väggarna, osv. Trodde dock inte vi skulle va dör för att städa eftersom dom säljer godis. Vi hade förväntat oss att få hjälpa till att tillexempel fylla på godis, och annat grejs man gör där.  Ringde vår rektor och fråga i fall de skulle vara så på en prao plats? Men de tyckte inte hon, hon tyckte så som jag skrev där uppe, tex då fylla på och hjälpa till lite i kassan och kunder och så för snart ska vi ut i riktigt livet och jobba, hade varit kul att få göra något annat än att städa. Förhoppningsvis så praoar vi bara denna veckan ut och får en annan praoplats nästa vecka :) får hoppas på de bästa.
 
Ringde Frida innan, hon hade varit i stallet med sin mamma, mockat, fixat mat, hö, vatten och ridit henne. De hade tydligen gått jätte bra! Hon hade varit sammarbetsvilig genom hela passet och gått i form i alla gångarter och varit mjuk och fin i båda sidorna. Har jobbat mycket med att få henne mjuk i höger sidan för hon är jätte jätte jätte stel i de varvet, och de verkar göra framsteg. Hennes mamma tyckte hon va en jätte fin häst (hon har sagt de innan också) men hon har ju bara sett henne sp snabbt när vi har ridit ut eftersom vi rider förbi deras hus för att komma till grustaget. Men i dag såg hon henne på riktigt och tyckte att hon såg trevlig ut :) kul att höra de från andra.. jag sakanr henne något så fruktansvärt mycket, min bäbis :(
 
Har nyss ätit hemmagjord pizza ch bakat choklad muffins med Mila och Matilda, gottit!
I morgon fyller jag och Frida år, ska se om jag hittar något på stan jag kan köpa till henne, jag och Chakira fick en riktigt grön/gul lysande grimma. Jag tyckte den va mer limegrön, Frida tyckte den va mer åt de gula hållet och då disskuterade vi de (HAHAHA) vi kom fram till att den är grön/gul ;) Men fin blev Chakira i allafall.
 
Nu ska jag och Matilda ta en muffins. Vi hörs mer i morgon eller ikväll! Kramkram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0