Ridpasset idag på Sharon

Idag red jag först dressyr.

Jag började med att jogga henne i en jättelåg form och få henne så avslappnad som det bara gick. Och därefter samma sak i galopp.

Sedan gick jag över i samlad skritt och gjorde en del skrittpiruetter och skolor.
Det gjorde jag för lösgörandets skull.

Sedan gick jag över i samlad trav och gjorde öppnor med extra mkt böjning och tvärning. Eller rättare sagt, jag gjorde öppnorna med så mkt tvärning som Sharon kan och ett snepp högre.

Hon blev jättefin så då gick jag över i galopp. Där samlade jag inget utan ökade bara på i en friskt framåt galopp på lite halvlånga tyglar.

Jag red lite över bommar i slutet vilket Sharon tycker är jättekul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0