Ridpasset på Sharon idag

Idag trimmade jag inför imorgon. Jag började med att kolla så hon var eftergiven i sidorna genom att göra skrittpiruetter och bakdelsvändningar. Hon gjorde det väldigt bra och jag tycker vi börjar få kläm på dom nu.

Sedan kom jag fram i trav och lät henne bara jogga helt kravlöst men i en väldigt låg form.

Därefter samlade jag ihop henne till vanlig arbetsform dvs. mellan samlad gångbart och "joggning". Då började jag galoppera i ett friskt tempo vilket funkade jättebra och hon släppte och blev jättefin!

Jag red sedan samlad trav och tragglade dessa satans öppnor vilket hon gjorde riktigt bra så jag gjorde kanske 3 åt varje håll.

Sedan varvade jag mellan trav och galopp i öppnorna och hon blev så jävla fin! Så där höll jag och joggade av henne i en låg, avslappnad form.

Förresten, jag har kommit på en superrolig och dessutom en superbra övning.
Man gör övningen i skritt.
Du ska rida innanför spåret, kanske 2 meter innanför. När du kommer till "hörnet" gör du en fjärdedels bakdelsvändning, så istället för att bara svänga och böja hästen så gör du en bakdelsvändning eller skrittpiruett.

Det är en väldigt bra övning speciellt för Sharon. Hon blir fin. Det gör man istället för att bara göra "vanliga" bakdelsvändningar eller skrittpiruetter. Det kan bli lite uttråkande ibland ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0