Sharon i Måndags

I Måndags red jag lektion på Sharon. Vi red dressyr med cavaletti. 
 
Sharon var skitpigg. Direkt när jag hoppade upp på henne så reste hon sig. Haha, sen gick hon och va spänd hela tiden fram tills jag började trava. 
 
I traven gick det väldigt fort, bromsade jag henne bockade hon och om jag bad henne gå framåt så sparkade hon. Det gällde att hon fick som hon ville.
 
Sedan var det dags för galopp. Och det gick fort kan jag berätta. Men fin var hon.
 
Vi började med att lägga 10 meters volter runt bommarna i trav på ena långsidan och sen red vi skänkelvikningar längs andra långsidan. 
 
Därefter travade vi över bommarna och red öppna på andra långsidan. Hon var jättefin. Hon gick i en fin form, gjorde öppnorna så bra hon kunde och hon kändes mjuk och fin i munnen.
 
Sen skulle vi galoppera över några andra bommar och då blev Sharon sjövild! Hon ökade allt hon kunde mot bommarna, sen efter sköt hon ryggen och bakbenen åkte lite överallt. Hon sparkade i väggen några gången och bockade massor haha! Kul hade hon iallafall.
 
 
En bild från Juni när jag hoppade Sharon på ridskolan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0