Sharon idag

Idag red jag först dressyr på Sharon och sen hoppade jag lite.

Jag började iaf med att göra vid henne, gick ner med henne och gick för hand i ca 10 minuter. Sedan hoppade jag upp och skrittade 5 minuter på lång tygel. Sedan kortade jag upp tyglarna och flyttade henne för skänkeln tills hon var helt igenom.

Sedan kom jag fram i trav och joggade henne, gjorde lite volter och så. Hon var lite stel i vänster sida så jag tog loss henne ordentligt i traven.

När hon var jämn i både sidorna kom jag fram i galopp och lät henne galoppera i ett friskt tempo fram i en låg form.

Sen kortade jag upp tygeln och red lite skrittpiruetter. Jag gjorde bara 2 åt varje håll för hon gjorde dom bättre än vanligt.

Jag kom fram i samlad trav och red öppnor på långsidorna. Ibland red jag en sluta längs diagonalen.

Sen kom jag fram i samlad galopp och kände snabbt att hon fortfarande inte var helt loss i vänster sida. Jag red på små, små volter, satte henne i uppförsbacke och ställde henne.

Till slut lossnade hon och blev riktigt fin <3

Då började vi hoppa. Vi började med små kryss, sen höjde jag lite för hand och vi hoppade till slut ett räcke på 85 cm. Hon tyckte det var skit kul :')


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0