Sharon igår

Igår gick Sharon dressyr.

Jag började med att skritta henne för hand ett tag. Sedan hoppade jag upp och gjorde bakdelsvändningar, öppnor och skänkelvikningar. Hon blev fin fort.

När jag kom fram i trav lät jag henne bara jogga igång i väldigt låg form i ett sakta tempo. Samma sak i galopp.

Därefter kortade jag upp tyglarna och samlade ihop traven. Jag gjorde öppnor, skänkelvikningar och slutor i trav och väldigt samlad galopp så hon fick jobba på ordentligt!

Hon blev väldigt fin så jag travade faktiskt av. Jag travade på helt lång tygel med ändå gick hon i en väldigt låg form. Duktig ponny!

På lördag startar jag första klassen kl. 13 och andra klassen 13.45. Tight med tiden. Varför är det alltid jag som får starta så där?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0