Träningen igår

Igår tränade jag ju som sagt med Sharon.

Innan min tränare kom skrittade jag fram henne och joggade lite i låg form.

När hon kom så kortade jag henne och så red vi öppnor och skänkelvikningar i trav och galopp på volten. Vi skulle få in inner bakben mer under henne, det är pga det som hon slår sig fri så lätt.

Efter ett tag gick det riktigt bra. Hon tyckte det var riktigt jobbigt men duktig var hon iaf.
Visst, hon drev en delen mig men jag sa till henne en gång, sen gjorde hon det jag bad om.

Sen skulle jag rida i galopp och sitta som om jag skulle göra bakdelsvändningar, sätta henne i uppförsbacke och flytta henne.
Det gick riktigt bra och hon förstod snabbt vad hon skulle göra.

Sen travade jag av, hon blev så fin och så himla trött.

Idag ska Sharon joggas, Lorre ska longeras och jag ska även rida två andra hästar. Skriver om det senare!


Lorrie som en liten bäbis <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0