Bilder! :D

Igår var ju som sagt vi med varandra i stallet och fotade. 
 
Vi började vara hos Emma. Vi mockade och fixade maten, sen tog vi in Chakira. Emma red henne och så sen skrittade jag av henne. Kul att hamna på andra hästar. Emma får själv skriva om ridpasset senare om hon vill eftersom jag inte kan känna hur hon var.
 
Sen cyklade vi till "mitt" stall. Vi mockade till Lorrie och Sharon. Vi gick ut och rensade hagen, blandade maten och packade hö. Sen kom mamma och pappa på ett oväntat besök, så jag tog in Lorrie och visade dom hur duktig han hade blivit. Jag tränsade honom och gick ner med han i ridhuset så han fick springa av sig. Mamma har bara sett när han travar 2 gånger innan och pappa har bara sett på film. Men min kille, han är så fin. Idag busade han också. Jag trodde faktiskt inte han visste hur man gjorde, hehe.
 
Därefter gjorde vi vid Sharon. Sadlade, tränsade och lindade benen. 
Jag hoppade upp och skrittade på vägen i ca 10 min. När jag kom in på ridbanan kortade jag upp tyglarna och jobbade henne. Jag försökte göra henne mjuk och fin i sidorna men det gick inte. Jag vet inte vad det var med henne igpr, men ingenting gick. Hon kändes trött på allting, som om hon inte orkade mer. Så nu några dagar fram över ska hon bara få göra saker som hon tycker är roligt. 
 
Jag behöver inte skriva mer om ridpasset, det gick helt enkelt inte att göra någonting på henne.
Om jag tänker efter så var det längesedan hon var såhär, och ibland så ärman bara trött. Jag tror också att det vra lite för värmen, det var för varmt tyckte både jag och Sharon haha! 
 
Men här kommer iallafall lite bilder, ta dom för hur dom är!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0