Dagen idag

Idag har jag varit i stallet hela dagen. Jag åkte dit vid 9 för jag tänkte att jag skulle vara hemma lite i tid idag när Johan fyller år.

Jag började med att mocka till Sharon, Dart, Balder och Lorrie. Jag fick tömma nästan hela Lorries box. Han hade varit så klantig, i morse när han skulle få mat så hade han lyckats få i hoven i vattenspannen, fått panik och inte kommit loss. Så allt vatten hade trillat ut över hela boxen och spannens "handtag" böjdes. Klantigt!

Men jaja, sen hällde jag in hö, gav dom alla nytt vatten och blandade maten. Sedan var det Sharons tur att bli riden. Jag tänker skriva mer detaljerat om ridpasset lite senare ikväll eller tidigt imorgon.

Sedan klippte jag Dart, jag han klippa hela han förutom bakbenen. Dom ska jag klippa klart imorgon.

Sen städade jag i hennes skåp, på boxarna och tvättade Dahlia.

Jag stack hem vid 4.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0