Jobbat på bra.

I dag longera jag ju C, trodde hon skulle va bråkig osv eftersom de va ett tag sen vi longerade henne sist. Gick med henne först så hon fick känna på underlaget, de va ju ett tag sen vi va på ridbanan. Gick i ca 10 min, spände in henne och lät henne gå på volten ett tag! När jag tyckte att hon såg avslappnad ut så övergick vi till trav, hon spände sig och började tjafsa direkt! Men jag lät henne springa runt för hon brukar ju lugna sig. Blev bättre efter ett tag och gick över i galopp, fick smacka på som skaran för hon har sååå svårt för att bära upp sig i galoppen, efter många om och men gick de några varv. Byta varv och hon va stel som en pinne, satt longerlinan i gjorden och böjde henne inåt! Hon blev super fin verkligen! Övergick till trav och gjorde som i andra varvet sen lite galopp. Hon var jätte svettig men tror verkligen hon behövde jobba i dag! Är nöjd över fahen. Imorgon får hon en förtjänt vilodag :)

Men nu ska jag sova, godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0