Löshoppning @ Lorrie

Idag löshoppade jag Lorrie.

Jag ledde ner han först, jag lät honom gå medan jag plockade fram hinder. Men Gud vad tighta vi är redan nu och jag har bara haft han i 5 månader!! Varje dag när jag går ut och ska hämta han i hagen så kommer han fram till grinden, antingen i trav eller galopp. Idag när jag tog fram hinder så gick han efter mig HELA tiden. Stannade jag stannade han. Gick jag gick han. Började jag däremot springa kom han efter mig i galopp med öronen spetsade haha! Om jag stannade snabbt så tvärnitade han. Så jävla söt! Men det kommer väl en tid när han börjar trotsa sig antar jag ^^

Nu tillbaka till löshoppningen:
Han är som vanligt väldigt duktig på att förstå snabbt vad han ska göra. Innan har han hoppat 110 cm men idag var han så duktig så han hoppade 120 cm. Men han hoppar det med lätthet. Han behöver inte ens anstränga sig. Jag är säker på att han hade klarat mycket högre, men vi får ta det lite försiktigt nu i början (:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0