Löshoppning @ Sharon

Igår löshoppade jag Sharon. Hon tyckte det var jättekul.
I början tvekade hon lite, hon blir alltid osäker när hon inte har ngn ryttare på ryggen. Därför är löshoppning och tömkörning bra för henne.
Hon kom först några gånger på kryss. När hon var säker på det så höjde jag lite. Jag höjde bara lite varje gång det lilla minsta hon tvekade sänkte jag. Jag vet med mig (som tur är) att om hon hoppar och blir rädd så är hon rädd kanske ett halv år framåt. Och då får man börja om med allt som heter hoppning.

Det högsta hon hoppade var 1,20m. Det var hon lite osäker på men hon klarade att hoppa det två gånger. Sista gången var hon inte alls osäker.

Men gud vad kul hon tyckte det var. Hon busade så jag finner inga ord för det. Så jävla söt!

Dressyrhästen kan hoppa <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0