Pay & Ride

Idag var jag och Sharon med på en Pay & Ride i Gångvad, den klubben jag tävlar för.

Vi skulle rida FEI Inledande två gånger.

Vi fick va tidigt i stallet för jag skulle fodra. Mamma skulle stå i serveringen så vi fick vara där vid 9 fast att jag inte red fören halv 1. Sharon blev fin, vi klädde på henne transportskydden, lädergrimman och täckena. Hon fick ha 2 täcke på sig, det var -4 grader.

När vi kom fram hängde jag upp hönätet till henne och sen fick jag sitta och vänta i flera timmar. Men jag hjälpte mamma lite i serveringen och pratade med några kompisar.

Lite innan det var jag lastade vi ut henne, borstade, lindade benen och sadlade henne.

Framridningen gick inte alls bra. Det var fröset underlag och jag kom aldrig riktigt åt henne. Så första gången av FEI gick inte alls bra. Hur mycket jag än drev i galoppen tog hon trav ändå. Hon galopperade i traven och hon ville inte riktigt öka i travökningen. Det har aldrig hänt förr!

Sen andra klassen var också FEI och då bestämde jag mig för att det skulle bli bättre. Och det blev det! Vi fick 8:or på travökningen och 7:or på slutorna, en 7:a på ena enkla bytet. Det ända som var "grova missar" var att hon stod emot i ena öppnan, var lite, lite öppen i formen i skrittpiruetterna och ville inte riktigt rygga. Men annars satt det andra någorlunda iaf. Och resultatet blev 62,5% Vi alla blev nog lika glada! Speciellt Sharon, hon märke att hon hade gjort något bra. Hon fick massor med mat!

Hoppas någon orkar läsa hela texten, blev visst lite för lång ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0