Sharon igår

Igår red jag dressyr på Sharon. Det var jätteskönt väder så jag red på utebanan. Det var kallt men kändes ändå som sommar haha.

Men iaf, jag började med att skritta fram henne på vägen för att sen gå in på ridbanan. Jag lät henne få skritta ngt varv på långa tyglar så hon skulle få känna på underlaget.
Sen kortade jag upp tyglarna och red 4 serpentiner över medellinjen men en volt i varje "botten". På volterna flyttade jag henne för skänkeln och ställde henne åt olika håll.
När hon var fin i skritten kom jag fram i trav och gjorde samma sak i traven.

Sen samlade jag henne och gjorde öppnor och slutor. Till slut var hon verkligen jättefin, jag kunde reglera tempot i öppnorna och blanda mellan gångarterna samtidigt som jag gjorde en öppna. Hon var så duktig :')

Sen red jag igenom FEI-programmet för första gången. Banan är lite mindre än vad den ska vara men det funkade, och det gick bättre än vad jag trodde det skulle göra :)
I sista galoppökningen blev hon rädd för något bakom så hon flög iväg i en okontrollerad galopp med en massa bocksprång och sparkar haha. Hon är så go!

Idag vet jag inte vad jag ska göra med henne.

En bild från en av dom första gångerna jag red henne:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0