Sharon igår

Igår testade jag att rida Sharon på en annan nosgrimma. Jag hade en lackad nosgrimma på henne, Aachen, och bling-pannband.

Jag red i ridhuset för det regnade men jag vet om att hon inte gillar att gå där inne så jag hade inga stora förväntningar på själva ridpasset.

Som vanligt började jag med att böja henne, i skritt och trav i låg form. Där blev hon väldigt fin.

Sen flyttade jag henne undan skänkeln på volten i skritt och trav. I skritten gick det bra men i traven tyckte hon det var väldigt jobbigt men hon kämpade på bra.

Sen samlade jag ihop henne och gjorde öppnor och slutor. När hon var fin där så saktade jag av till skritt och gjorde bakdelsvändningar.

Jag gick sen över i galopp och gjorde mycket tempoväxlingar.
Hon blev jättefin där så då travade jag av henne i en lång, låg form.

Hon var jätteduktig idag, fast man får passa vänster bog hela tiden, hon trycker gärna ut den och då kommer jag inte åt henne.

Fina ponny, du slutar aldrig förvåna mig <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0