Sharon idag

Idag red jag Sharon vid ungefär 4, efter att ha kollat på Grand Prixen på tvn. Jag blir så himla motiverad och inspirerad av att kolla på så sjukt duktigt ryttare!
Så idag var det extra roligt att rida!

Sharon fick jobba hårt idag, hon har mest slappat denna veckan, förutom i tisdags, då jag tränade.

Idag la jag fokus på att hon skulle vara eftergiven i innersidan i skolorna. Det är en kommentar vi ofta får på tävlingar. Jag längde tyglarna en aning så hon nästan gick i låg form i öppnorna och så var hon extra böjd.
Hon blev så himla mjuk och fin så det är nog en grej jag kommer göra på framridningen i fortsättningen.

Efter det red jag igenom FEI mästerskap (elr vad dt heter). Vi ska nämligen rida det på Klippans nationella Jag ska även rida ett annat FEI program också.
Jag börjar redan nu rida igenom programmen och vägarna så Sharon är förbered för hon blir ibland stressad när det är nya program.
Jag tyckte det funkade bra med det programmet. Men en sak jag måste vara noga med är övergångarna för det är egenligen en ganska enkel sak att få poäng på.

Nej, nu måste jag sova, jag ska upp 6 imorgon :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0