Tävlingen i söndags

I söndags var jag i Malmö och tävlade. Jag red LA:1 och LA:P1.

LA:1
Hon fick inte tillräckligt lång framridning som hon skulle behövt. Hon var ganska trött, gick inte fram för skänklarna riktigr och var superspänd.

Inne på banan la jag ner henne lite, lite i form. Inte så hon gick i låg form men heller inte sådär superhög form. Så drog jag ner lite på takten men så hon ändå hade energi där bak. Genom heöa programmet gick hon väldigt lugnt och sansat. Den ända "stora" missen var att efter ryggningen kom hon fram i galopp. Annars ryggade hon väldigt fint. Vi fick 66.053% och var första utanför placering. Den som vann hade 67 så det skillde pyttelite.

LA:P1
I denna klassen ville jag ha lite längre framridning så jag hann jobba henne i skritten ordentligt. Denna klassen var den "viktiga" eftersom jag försöker kvala till nationellt. Hon kändes väldigt fin på framridningen. Det ända var att hon stod emot lite i slutorna.
På banan behöll jag samma form på henne men satte mer tryck i henne. I traven hade vi en stor miss och det var att jag tappade högersidan i sista öppnan så hon flöt ut och vi fick ingen tvärning alls. I galoppen tyckte domaren att hon nickade i både bågarna, ökningen och enkla bytena, men jag håller inte med om det för på filmeb ser jag bara att hon nickade lite i serpentunbågarna.
Jag gissade på runt 60-61% men vi fick 63,158% vilket innebar att vi var färdigkvalade till nationellt! :D
Stolt ryttare och väldigt glad ponny. I denna klassen var vi också första utanför placering.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0