Dålig uppdatering.

Lite dålig uppdatering här på bloggen, Sanna är tyvärr sjuk så förstår varför hon inte bloggar. Skolan denna veckan har varit lite jobbig. 2 nationella där vi satt i lite mer än 3 timmar. Men de kändes bra med båda två! Chakira red jag i onsdags lite grann som jag berätta. Igår kom jag dit rätt sent så hon fick vila. Idag efter vi hade ätit stack jag och Anton. Mocka ut nästan hela boxen och tog in en massa ny halm, blanda mat, fylla hö och byta vatten. Sen tog vi in henne, gjorde v' henne, och gick neri ridhuset och red. Hade inspänning idag för hon är så satans spänd. Skritta fram ett tag, sen jobbade jag henne på lite volter i skritt och satte på inspänningarna då, satan vilken kontakt jag fick med henne. Hon lyssna på minsta lilla och hade en otrolig framåtbjudning. Trava lite på volter, byta varv mycket, ställde henne mycket inåt osv. Provade att galoppera lite också, hon börja tramsa. Hoppa rakt upp i luften, sparka, små stegra osv. Sa till henne rejält gjorde om galoppfattningen och då gick de bra! Är iallafall sjukt nöjd över henne idag! Imorgon kanske jag skritta henne lite barbacka så hon inte blir stel och så.

Vi hörs mer imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0