Lorrie idag

Idag red jag Lorrie på eftermiddagen.

Vi började med att släppa honom som vanligt för att han ska bli av med den värsta energin.

Jeanette kom ner och jag hoppade upp. Hon gick med oss några steg sen släppte hon oss.

Jag skrittade några varv och styrde. Sedan kom det in en annan häst och till min stora förvåning brydde han sig knappt haha!

Jag travade några varv. Vi har börjat lära honom att trava ett varv på volten. I ena varvet går det super men i andra varvet är det lite svårare. Både han och jag har det svåra varvet. Men det går bättre. När jag svänger tar jag fram min vänstra axel, jag måste ta bak den. Därför är det bra att Jeanette påminner mig samtidigt som jag rider.

Idag red jag utan inspänningar i slutet. Jag har inspänningar på honom för han ska jobba rätt och för säkerheten. Om han skulle dra iväg och bocka så kan han inte bocka lika mycket med dom på.

Vi ökade passet lite idag och det märkes på bäbis för på slutet var han riktigt trött och ville inte riktigt gå framåt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0