2013

Jag tänkte dela med mig några tankar om 2013.

Detta året ska jag satsa så mycket jag bara kan med hästarna.
Lorrie kan jag inte göra så mycket med mer än att förbereda inför 3-årstestet. Sen ska han vila hela sommaren och förmodligen sättas igång igen till hösten.

Sharon däremot. Eftersom Lorrie inte ska ridas så mycket så har jag fortfarande mycket tid till Sharon. Även när Lorrie rids har jag mycket tid eftersom man rider unghästar ca 20 minuter.
Detta året vill jag kvala nationellt och även hinna starta några nationella tävlingar.
Jag vill vara med på Ponnyderbyt. Jag vill rida stora rundan detta året där man rider FEI-programmen. För att kvala dit måste man ha startat minst 2 nationella FEI:er (alla FEI utom inledande) med minst 64%.

Helst av allt hade jag viljat rida SM på Sharon. Jag vet att det är en lång väg kvar och väldigt svårt att kvala dit, man måste vara en av de 40 st som har högst procent i FEI.
Det hade varit en stor dröm men man ska aldrig säga aldrig. Jag älskar iaf att ha stora och svåra mål :D

Den första regionala är i februari. Då ska jag förmodligen rida LA-P1 och FEI inledande. Om jag har riktigt mycket tur får jag båda kvalen till nationellt då men chansen är väldigt liten.
Utöver den tävlingen är där tävlingar i bl.a. Ystad och Ödåkra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0