Bad update

Jag har inte uppdaterat så speciellt bra dessa dagarna. Som Emma nämnde innan har skolan börjat. Det är väl aldrig roligt att den börjar men det är skönt med dom vanliga rutinerna igen.

Igår red jag ett dressyrpass på Sharon. Jag vill att det ska gå så bra som det bara kan gå på tävlingen i Dagstorp i Februari så jag rider olika moment som ingår i dom olika programmen. Igår testade jag även att byta bett och nosgrimma. Jag bytte till aachennosgrimma med ett tvådelat bett med rörliga ringar. Till min stora förvåning funkade hon riktigt bra på det! Jag tränade på ökningar och övergångar igår eftersom hon gärna drar fram nosen något. MEN hon gjorde helt motsatsen till vad hon brukar! Hon liksom bjud ärligt framåt och var riktigt mellan hand och skänkel. Hon drog in nosen lite istället och traven blev helt fantastisk! I galoppen blev hon däremot lite lång i formen ibland men mot slutet gick det riktigt bra!
Som avslut red jag öppnor längst långsidorna och även slutor. Hon gjorde öppnorna riktigt bra och även i det svåra varvet blir det bättre! Hon tvärar mer och håller nosen ganska stadigt på plats. Jag har nämligen varit JÄTTEnoga med det dessa dagarna!

Detta var nog det bästa ridpasset på länge. Hon var så jäkla härlig att rida så det är helt sjukt! Ni som aldrig har suttit på henne förstår inte! Det är en fröjd att rida henne!

Idag löshoppade hon. Hon hoppade inte så högt eftersom hon blev lite rädd sist. Men idag klarade hon 1m. Sist skulle hon hoppa 1m men hon kom lite fel och rev. Sen vart hon superrädd!

Lorrie reds i Tisdags, vilade Onsdag, Torsdag och löshoppades idag. Men han var inte alls sig lik! Han brukar älska att löshoppa men idag skulle han bara trotsa. Jag förstod inte vad det var med honom! Jag har aldrig sett han sån innan. Jag funderar på att strunta i att rida honom på söndag och löshoppa istället. Jaja, jag får se hur det blir. Han behöver ju ridas också.

Men imorgon ska han iaf få vila.

Min trotsiga lilla söta bäbis ❤🐴


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0