Dressyr på Sharon

Idag började jag med att skritta, trava och galoppera fram på vägarna. Hon blir så jävla taggad och hon tycker det är skitkul!

När jag kom in i paddocken lossade jag henne i skritt och trav. Eftersom hon var så dum att rida på igår så lossade jag henne rejält idag. I galoppen gjorde jag massor med övergångar och vad väldigt noga med att hon inte drog upp huvudet. Jag tyckte vi lyckades ganska bra om jag får säga det själv haha!

Sen började det jävligaste. Jag skulle samla henne, rida skolor osv. I vilket moment jag än gjorde drog hon upp huvudet. Hon blev stark och slängtravade i ökningarna. Det är verkligen inte likt henne!

Men jag sa till henne på skarpen några gången, varje gång hon tramsade det lilla minsta sa jag till henne. Jag vet att hon kan så mycket mer än vad hon visar. Förra året var det samma sak. Eller rättare sagt, vi trodde att hon tramsade men det var sadeln som klämde. Men nu är jag säker på att det inte är sadeln eftersom jag har ridit i hoppsadeln några dagar nu och den är utprovad och omstoppad efter henne.

Skillnaden mellan förra och denna gången är att hon gör sakerna bra när jag blir arg på henne. Förra gången gjorde hon de inte ens då hehe.

Men hon blev väldigt fin i slutet, eller rättare sagt, hon blev fin när jag hade sagt till henne.

Idag kändes hon dessutom mycket bättre än igår!
Imorgon vet jag inte vad jag ska göra med henne. Kanske ska jag hoppa henne? Jag tänkte va med på en Pay & Ride i Åstorp den 17/1 innan den regionala dressyren i Dagstorp. Jag vill så gärna kvala till nationell nivå och jag vet med mig själv att hon kommer tramsa om vi inte kör iväg med henne några gånger innan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0