Dressyrpass

Idag red jag dressyr på Sharon. Jag började med att gå med henne medan dom som red före skulle kratta klart spåret. När dom hade gått ut släppte jag henne så hon blev av med den värsta energin.
Hon fick springa ca 5 minuter.
När jag hoppade upp på henne så lät jag henne skritta i 10 minuter på helt lång tygel. Sen började jag trava i låg form.

Jag travade i ca 5 minuter tills jag fattade galopp och lät henne galoppera fram i en låg form.
Sedan samlade jag ihop henne och red öppnor, slutor och mellan/ökad trav. I traven var jag noga med att hon inte blev stark och pinnade iväg med benen.

I galoppen jobbade vi på den förvända och enkla byten. Vi gjorde även övergångar mellan ökad galopp och samlad galopp.
Sist men inte minst red jag igenom LA:P1.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0