Hej!

Idag red vi först i skogen på morgonen, dock inte med våra egna hästar.
Jag och Jennie stack ner till stallet sen och mockade, fixade maten, höet och bar vatten.
Vattnet har frusit i stallet nu så vi får hämta utifrån.

Sen åkte jag hem (Jennie körde hem mig) och värmde mig. Sen sprang jag en runda och fy vilken träningsvärk jag har nu!

Jag och mamma körde ner till stallet vid 14.30. Jag tog in Lorrie, borstade, sadlade och tränsade. Sen gick vi ner i ridhuset och släppte han så han blev av med den värsta energin.
Snart kom Jeanette ner till ridhuset och jag hoppade upp. Jag skrittade först några varv innan Jeanette släppte oss. Jag skrittade lite till, svängde lite och stannade. Jag travade lite och idag red vi en snett igenom och gick ut i andra varvet i trav. Första gången!
Han trotsar lite men vilken häst gör inte det?

Sen var det Sharons tur! Jag hoppade henne, Jennie hoppade Balder. Det gick jättebra, vi la täcke på ett hinder och koner under ett så hon fick hoppa lite läskigt. Det är bra för henne!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0