Lorrie och Sharon idag

Idag red jag ett pass dressyr på Sharon. Jag skriver mer om detta i ett annat inlägg.

Jag fick hjälp av en tjej som heter Elin med Lorrie idag. Hon fick hålla honom när jag hoppade upp och gå med några varv i skritt innan hon släppte oss.

Jag styrde litegrann idag och stannade. Jag travade också lite. Han var så duktig min lilla prins :')

Varje gång jag hoppar av han så bara längtar jag tills nästa gång jag ska rida honom. Det känns så himla ovant att rida storhäst, jag kan inte ens fatta att jag har en storhäst att rida på. Egentligen skulle vi inte köpa någon häst på ett tag men sen hittade vi valacken efter Briar. Efter det bara rullade det på och när jag såg Lorrie visste jag att det var han jag skulle ha. Och tur var väl det :)

Han har så stor trav om man jämför med Sharon. Han är ju mycket högre också. Han är ungefär 23 cm högre än vad Sharon är hehe.

Han testade också sin nya grimma som jag fick av en kompis :) jag tycker att han blev riktigt fin i ljusblå :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0