Sharon idag

Idag red jag först dressyr på Sharon och sen hoppade jag henne.

Jag red i hoppsadeln eftersom jag skulle hoppa också.
Det är sjukt svårt att sitta ner i den men det börjar bli lättare!

Jag började med att trava fram i en låg form.
Innan jobbade jag alltid henne i skritt innan men jag har kommit på ett nytt sätt att rida henne på som jag tycker är mycket bättre, och Sharon också!

Efter några minuter red jag öppnor i den "vanliga" formen under lättridning. Öppnorna kändes väldigt enkla. Det kändes som att det var en jättelätt sak, och den känslan har jag letat efter länge! Vi har nämligen haft problem med öppnorna.

Sen kom jag fram i galopp och stod i lätt sits. Hon fick galoppera i låg form även här.
Jag gjorde några enkla byten. Jag försökte ha henne i den formen, hon är enklare att reglera då.

Efter det började jag hoppa! Gud vad kul hon tyckte det var! Hon hoppade inte jättehögt, 80 cm kanske?

Jag svängde mycket och försökte få henne så mjuk i hela kroppen som det bara gick. Men eftersom hon innan dess hade gjort öppnor så var hon jättesmidig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0