Äventyr

Idag var jag och Sharon på äventyr!
Det var klubbmästerskap i hoppning idag och det var vi med på.

Det fanns två klasser man kunde välja mellan. Antingen minimästerskapet och då fick D-ponnyerna hoppa 60 cm 1 gång. Eller så valda man "riktiga" KM och då hoppade man den höjden man brukar tävla 2 gånger.
Förra och förr-förra året hoppade vi minimästerskapet men detta året hoppade vi faktiskt riktiga KM (med lite tjat från Jeanettes sida)
Jag hoppade alltså 80 cm eftersom det är det lägsta för D-ponnyerna.

Första starten fick vi ett stopp på första hindret. Jag tar helt på mig det stoppet för jag drev inte tillräckligt. Vi kom över alla 7 hinder sen. Tyvärr fick vi inte hoppa någon omhoppning eftersom vi stannade.

Andra starten var jag bestämd från början och vi tog oss faktiskt över alla 12 hinder. Vissa strång blev lite knasiga, hon hoppade liksom bara rakt upp i luften, inte framåt. Som tur var gjorde hon bara det på räcken.

Vi vann och blev klubbmästare! :D

Eftersom vi kom runt banan idag så har jag satt ett mål: Innan tiden tillsammans med Sharon är över ska vi ha startat en riktig hopptävling. Vi får väl se hur det blir, jag är ju ganska så feg av mig haha. Vi får börja åka runt på några Pay & Jump, Sharon tycker det är såååå himla kul att hoppa!

- Tyvärr så klabbar min telefon rejält. Inga inlägg publiceras och jag har inte med mig iPaden överallt. Därför är min uppdatering vääääldigt kass.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0