Pay & Jump.

Va ju iväg med C idag, hoppade 60 och 70 som förra gången.
Framhoppningen kändes hyfsat. Hoppade på krysset 2 gånger och en lite oxer 1 gång. Sen gick vi in på banan. Kollade in 3:an för den va lite läskig.

60 cm då, hur gick de egentligen?
Hon va äckligt stark, va super svårt att hålla i henne. Hon vägra på andra och rev 5:an för vi kom fel. Annars gick allt super!

70 cm då?
Jo, vi va kvar inne på banan. De va 2 imellan så dom tyckte inte de va lönt för oss att gå ut.
Hon va stark även här, men vi tog oss runt. Inga stopp men dock rev hon 3:an och 7:an. Kan vara för att hon va alldeles för stark och jag kunde inte hålla in henne mot hinderna.

Men i vilket fall som så är jag verkligen super duper nöjd! Hon försöker allt hon kan. Underbara häst!

Hur gick lastningen?
Vi har haft väldiga problem med att få in henne, men ut är inga problem. För 1 år sedan va de tvärtom. Lätt att få in, svår att få ut.
När vi skulle lasta i stallet för att åka iväg tog de ett tag. Ca 15 min. Men hon kom in!
När vi skulle hem gick hon rakt in. Lät henne få kolla på rampen, och ta de i sin egna takt. Sen backa jag henne och gick fram igen. (Höll borta mamma) ;) och då gick hon på!

Hon är en häst som helst bara vill ha 1 person vid sig, blir de fler då tramsar hon.
Fast dagen har varit otroligt rolig och jag är fruktansvärt glad!!
Mamma filma båda klasserna så filmer kommer!


Kommentarer
Postat av: Linnea

Grattis eller vad man ska sä
Lägger du upp bilder sen när du hinner

2013-06-10 @ 22:41:51
URL: http://loveforahorse.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0