Vilken dag!

Va i stallet 09:30 imorse, satte foten hemma först 20:30 ungefär. Stallet hela dagen idag, men gud så härligt!

Va först med Jennie och hämta hem 2 unghästar i tågarp. Sen 2 vändor med sto och föl som skulle släppas ihopa på bete i kvidinge, som gick helt perfekt!
Sen vidare till ett annat bete för att släppa Sannas häst Lorrie med några andra.
Dock sluta de inte så bra.. Hästarna rymde och de tog ca 2 timmar innan dom ville komma fram. Under den tiden rann klockan iväg och stod på strax över 17 eller nåt. Försökte lasta hästarna, Lorrie va snäll och gick rakt in, värre med den andra. Men de
Gick till slut, sen fick dom släppas på de andra betet tills hagen är lagad. Sanna får berätta mer om detta ifall hon vill!

Därefter körde vi tillbaka till stallet då va klockan typ 18, hjälpte Sanna och Jennie att ta fram hinder för dom skulle hoppa. Sen kom Danne och även Frida. Red C i skritt, trav och något varv galopp. Hon va riktigt stel, men efter mycket skritt på en volt osv så kändes de helt fantastiskt. Skritta av i halsring. Världens bästa häst! Sen gjorde jag v' henne och stack hem.
När vi kom hem byta jag om och sen cykla jag, Frida och Danne genom prästamarken och sen till skolan och snacka en del. Nu är jag hemma och har precis lagt mig i sängen, ska bli otroligt skönt att få sova och vila ut sig, imorgon vilar C men vi ska till Janet så paus från ridning blir de inte. Men vad gör de? Finns inget bättre än att få va med hästarna.

Filmen från igår fixar jag imorgon, som ni läst så har jag inte hunnit idag!
Men ni får sova gott så hörs vi morgon! Godnatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0