Dagstorp

Jag kom på nu att jag har glömt att berätta om tävlingen i Dagstorp i januari någon gång tror jag.
 
I alla fall, framridningen till första klassen gick inte alls bra. Hon svarade inte framåt och hon var superstark. Känslan blev lite bättre inne på banan, då lyssnade hon mer men var fortfarande stark. Resultatet blev 61,57%. Det krävs 62% för att få ett kval till nationellt så det kändes lite störigt. 
 
Till andra klassen red jag inte fram så länge. Här kändes hon bättre och var inte lika stark. Vi skulle rida FEI, vilket hon aldrig har gått på en tävling. FEI går på långt spår och hon gillar långt spår bättre. Inne på banan var hon fin, hon fick till sånna jäkla ökningar så jag kunde inte sitta ner, vi kom lite i otakt i slutet pga. att jag störde henne.
 
Hon gjorde fina enkla byten, skolorna kunde hon ha gjort bättre. I sista ökningen så ligger den på långsidan och precis i slutet är där en dörr, där lyser det in liote ljus och det tyckte Sharon var jätteläskigt. Hon kastade sig inåt och bytte galopp så där fick vi nog bara en 3:a eller 4:a. I detta programmet fick vi exakt 60%. Själv tyckte jag hon gick mycket bättre än första klassen och både jag och mamma tyckte det var lite snålt med 60%. Men detta programmet är svårare, tex. enkla byten. Då ska man först göra en galoppökning snett igenom, sen bedöms övergången, sen ska man rida igenom hela hörnet och göra bytet på kortsidan. Om hästen då inte lyssnar så kan man få ganska mycket avdrag där. Men för Sharons del så tycker hon att det är enklare där än på diagonalen. jag får tillbaka henne mycket enklare.
Dock finns det med skrittpiruetter som vi fick lite avdrag för, hon behöver träna på det!
 

uddiga, 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0