Dressurträningen igår.

Igår red vi dressyr för Jeanette. Jag fick en massa massa bra tips som jag kan träna på när jag rider, ett måste är verkligen min sits och att jag inte låser min högersida. De kan bero på att C blir stel i mellanåt när jag rider. Vi gjorde mycket övergång från trav till skritt. Skulle sakta av, skritta några steg sen trav igen. Ökningar, minskningar och att hon hela tiden skulle fram. Jag har märkt att när man saktar av från galopp till trav eller från trav till skritt så vill hon gärna stanna. Man måste trycka på henne i avsaktningen för att ändå hålla igång henne. Så de måste vi träna mycket på! Jag skulle ställa henne utåt mot staketet på långsidorna osv. Höll oss mycket på mittvolten. Stundvis gick hon bra, men jag är nöjd över henne för de va ju trotts allt första gången.

Men de känns verkligen super bra att äntligen få hjälp från någon kunnig! Få tips och veta vad man ska jobba med. De ska nog också bli något fint utav henne! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0