Mkt ridning :D

Idag fodrade jag morgon men när jag kom ner till stallet hade Jennie redan gett dom mat. Jag började släppa ut hästarna och gav dom vatten.
Jag mockade till Sharon och Lorrie, bytte vatten, blandade mat, packade hö och hällde in middagen.

Sen cyklade jag hem och åt och ca en timme efter stack jag ner till stallet igen.

Jag började med att rida Lorrie. Idag red jag i paddocken för 3:e gången. Först hade Jeanette oss på linan. Det tyckte han var jobbigt och försökte komma undan med att stanna och små-resa sig.

Vi travade lite i varje varv innan hon släppte oss.

Sedan red jag på hela banan, idag galopperade jag några långsidor. Han orkar inte hålla igång hela varv än men det är bara andra gången jag galopperar honom.
När jag skulle fatta galopp gjorde jag en galoppfattning, la till spöet på halsen och sa galopp.
Idag var jag nöjd med honom.

Efter han var det dags för Sharon. Jag joggade mest henne, lösgjorde henne i galoppen då jag kände att hon "satt fast" lite i högersidan. Jag gjorde några grejor som finns med i FEI.
Idag gjorde jag bara en öppna och sluta i varje varv. Jag vill inte sitta och traggla skolorna. Hon gjorde dom faktiskt bra idag.
Det mesta gjorde hon bra så jag red henne inte så värst länge.

Efter Sharon skulle jag testa en häst som heter Sheila. Sheila är en storhäst som jag bara har ridit en gång tidigare och det var flera år sedan!
Jag gillade henne, hon var rolig att rida och det var vääldigt stor skillnad på henne sen sist.


Kommentarer
Postat av: Marika

Du är jätte duktig :) Sheila gillade dig också!

2013-03-28 @ 19:47:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0