Tävlingen idag

LA:P1
Framridningen:
Sharon var jättespänd eftersom framridningen ligger precis vid en väg. Men jag kortade upp tyglarna och började göra öppna, volt och sedan fortsätta i en öppna på långsidan. Hon blev jättemjuk och avslappnad. Därefter kom jag fram i trav och joggade i väldigt låg form med nosen mycket in. Jag gjorde serpentinbågar och böjde henne extra mycket.
Jag samlade ihop henne och red sakerna som ingår i LA:P1. Hon kändes jättefin och stod inte emot det lilla minsta.

Banan:
Katastrof! Vid domaren var där en blå duk som hon tyckte var jätteläskig. Hon blev superspänd, varje gång vi red förbi domaren kändes det som att hon skulle krypa ur skinnet.
Jag gissade på ungefär 57% och vi fick 59% så det var bättre än vad jag trodde!

FEI
Framridningen:
Till denna klassen red jag bara fram i 20 minuter. Jag skrittade först i låg form och bara böjde henne mycket. Samma sak i traven och galoppen. Ungefär 5 minuter innan jag skulle in på banan så samlade jag ihop henne och gjorde sakerna som ingår i det programmet. Hon kändes mjukare denna gången och var verkligen med på noterna.
Precis innan vi skulle gå in på banan så far en häst iväg och gjorde värsta bockserierna, och där hängde såklart Sharon på och började sparka hej vilt hahah! Men det var positivt för hon blev taggad!

Banan:
Hon var inte spänd denna gången. Första uppridningen blev riktigt, riktigt bra! Hon lyssnade på mig, gjorde en fin halt och kom fram i trav direkt när jag bad om det. Första öppnan gjorde hon bra fast hon var lite för lite böjd. Samma med slutorna.
Andra mellantraven kom vi igång sent vilket gjorde att vi bara fick 6,5 på den. Annars var den riktigt bra!
Det jag kunde ha gjort bättre var att ta tillbaka henne innan bytena för hon fick ett litet travsteg in vilket drar ner MYCKET!
Detta programmet kändes 100000 gånger bättre. Hon litade på mig till fullt ut. I denna klassen gissade jag på 61% och vi fick 61,625% vilket är JÄTTESTÖRIGT eftersom man behöver 62% för att få ett kval till nationellt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0