Träningen idag

Träningen idag på Sharon gick bra. Vi övade på öppnor, slutor, förvänd galopp och enkla byten.

Hon gjorde sakerna bra men i öppnorna skulle hon tramsa något enormt, men jag tyckte det var jättebra att hon tramsade på träning så jag kan få hjälp men det.
I öppnorna drar Sharon upp huvudet och springer på i sin egna lilla värld. Då släpper jag gärna efter oh tar nytt tygeltag men jag gick lära mig att jag skulle kicka till henne med skänkeln så hon blev uppmärksam på mig. Så skulle jag hålla kvar på tygeln och ta en halvhalt på ytter tygel och böja med inner. Jag skulle helt enkelt hålla tills hon gav sig vilket gick bra. Till slut (dock efter många om och men) gav hon med sig och gjorde det riktigt fint.

Även om jag bara tränar en halvtimme så får Sharon verkligen jobba. Hon var väldigt svettig efter haha!

Åh ni anar inte hur stolt jag är över min fina ponnyplutt <3 även om hon är den envisaste och trögaste ponnyn i hela världen så är hon så sjukt underbar. Ni som aldrig har träffat henne eller ridit henne kan aldrig förstå. När hon gör det hon ska och jag rider som jag ska så skämmas det som om hon svävar fram. Hennes trav, wow, jag kan inte sitta ner haha!

<3<3<3<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0