Varför valde jag Lorrie?

Från början hade vi, eller iallafall inte jag, tänkt att köpa en storhäst just då eftersom jag hade Sharon och ville satsa på henne.
Men jag kollar alltid hästannonser, jag tycker det är roligt! Jag hittade en fux som var efter Briar. Jag visade annonsen för mamma och Jeanette. Vi tänkte att vi kunde lika bra åka ut och kolla på den. Dock var det inget för mig.

Jag letade vidare. Jag letade hästar med bra stammar. Det är ju dressyren jag satsar på och vill komma så långt jag kan, då tycker jag det är en fördel om dom är efter bra hästar.

Jag letade efter unghästar som både var inridna och inte. Egentligen ville jag ha en häst som jag kunde rida på direkt och ut och tävla med. Men eftersom jag sökte efter hästar som hade både bra stam och bra gång så får man ge upp mot 200-300 000 kr vilket jag helt enkelt inte har råd med eftersom jag inte har någon ponny att sälja.
Därför strök jag den tanken och valde att kolla på unghästar.
Vi åkte ut till en mörkbrun häst som var efter Black Coffee. Jag gillade den men den hade inga skor och ömmade väldigt mycket så vi kunde aldrig riktigt se hur den rörde sig.

Redan innan vi åkte ut och tittade på denna hästen hade jag hittat Lorrie. Både jag och Jeanette gillade han men mamma tyckte han var för dyr.
Men efter lite tjat så åkte vi ut och tittade på han och ett mörkbrunt sto efter Zuidenwind.
Vi gick fram och "pratade" lite med Lorrie och då var jag helt såld. Han var så kelig och ville pussas hela tiden. Problemet var ju då att han inte var inriden men jag visste om att om jag köper han så får jag väldigt bra hjälp.

Jag köpte Lorrie för han var så snäll, vilket jag värderar väldigt högt. Han rörde sig bra och var väldigt vacker att titta på.
Om man köper en häst inriden så får man oftast ge över 100 000kr vilket är för dyrt för mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0